Gedragscode

Voorwaarden en richtlijnen

Om je zo goed mogelijk te voorzien van energie, houden we ons aan een aantal voorwaarden en richtlijnen. Hier lees je welke dat zijn.

Gedragscodes

Wij houden ons aan de gedragscodes 'Consument en Energieleverancier' en 'Leveranciers Slimme Meters' van EnergieNed. EnergieNed heeft die gedragscodes opgesteld in overleg met toezichthouder Autoriteit Consument & Markt (ACM). In de codes staan gedragsregels voor het contact tussen ons als energieleverancier en jou als consument. Verder staat erin beschreven hoe wij omgaan met de gegevens uit je slimme meter.

Algemene voorwaarden

EnergieNed heeft algemene voorwaarden opgesteld, in overleg met de Consumentenbond. Deze gebruiken wij ook. Bekijk hier de algemene voorwaarden voor de levering van elektriciteit en gas (versie 2017). De algemene voorwaarden gelden vanaf 1 april 2017. Daarnaast hebben wij kwaliteitscriteria vastgelegd. Daarin lees je welke kwaliteit je van ons mag verwachten.

Wijziging in gedragscode (juli 2015)

Vanaf 2015 moeten wij als energieleverancier een aanbod doen dat zo goed mogelijk past bij je persoonlijke situatie. Zo kun je energieleveranciers beter vergelijken. Wil je graag even persoonlijk advies over het juiste contract voor jou? Neem dan contact op met een van onze klantenservice medewerkers op 088 - 304 10 00 (lokaal tarief).
Verder zijn de regels over het aangaan en beëindigen van een leveringsovereenkomst verduidelijkt.

Overstappen is heel eenvoudig

Bereken mijn maandbedrag

Heb je vragen?

Onze klantenservice helpt je iedere werkdag van 8.30 - 17.00 uur via 088 - 304 10 00 (lokaal tarief).

Liever via e-mail? Vul ons contactformulier in en je krijgt binnen 5 werkdagen reactie.

Ga naar klantenservice